Se våra senaste nyheter!

Leveranspolicy - Soul Factory

Vad har ni för leveranstid?

Normal leveranstid innebär omgående leverans. Med detta menar vi att din order lämnar vårt lager 1-2 arbetsdagar från det tillfälle som vi fått och bekräftat din order.

Vi använder oss av Schenker samt Citymail som fraktbolag. I kassan väljer du som kund vilket leveranssätt som passar dig bäst, däremot finns vissa begränsningar som påverkar vila eller vilket leveranssätt som syns i kassan. Stora och tunga ordrar skickas med Schenker till mottagaradressens närmsta Schenker-servicepoint. Citymail levererar ordrarna till hemadressen. Om en vara avviker från normal leveranstid så kontaktar vi er via mejl eller sms för att meddela den nya estimerade leveranstiden. Som konsument hos Soul Factory har du rätt att annullera din order om leveranstiden inte passar dig.
Hitta ditt närmaste utlämningsställe hos Schenker via deras sökfunktion för att hitta ombud.

Hur levereras era paket?

En fraktavgift läggs på alla ordrar under 699 kronor och avgiften är då på 59 kronor. Det är alltid fraktfritt över 699 kronor. Dina varor kommer i största mån att sampackas och om detta inte skulle vara möjligt och paketen måste del-levereras så står Soul Factory för den extra fraktavgiften.

Från 21.11.01 ändrar Postnord sina villkor kring tjänsten Varubrev och samtliga försändelser kommer att levereras vid hemmet. Detta innebär att om ditt paket ej går in i din postlåda så kommer det hängas på/lämnas vid dörren eller vid din postlåda. Läs mer om Varubrev här.


Har din order skadats eller försvunnit under transporten? 

Reklamera alltid en transportskadad leverans med omedelbar verkan till fraktbolaget.

Soul Factory är betalningsansvarig för leveranser som skadas eller försvinner mellan lagret och fram tills du som kund hämtar ut ditt paket. Du som kund är ansvarig på motsatt håll – alltså om paketet eller varan skulle komma bort eller skadas på väg från dig till lagret på Soul Factory.  

För paket som inte löses ut inom 14 dagar så förbehåller sig Soul Factory rätten att debitera kunden för fraktavgift, returfrakt samt expeditionsavgift till oss. Observera att outlösta paket ej gäller som retur.

 

Hur reklamerar jag en vara?

Om en vara skulle vara felaktig, defekt eller felexpedierad så ber vi dig att kontakta oss direkt via mejl så vi kan rätta till det som blivit fel. Ersättningsleveranser sker helt utan kostnad för dig som kund. 

 

Hur kontaktar jag Soul Factory?

Mejl: [email protected]


All prices to Customers within the European Union includes Swedish VAT (currently 25%), prices for Customers outside of the EU are currently 0% VAT. For Customers outside of the EU please note import toll and fees might occur depending on your country of residence and your order value, all such fees are covered by the customer.