Byten och Returer - Soul Factory
ÖPPET KÖP PÅ JULKLAPPAR TOM 6/1-25
Du kan ångra ditt köp inom 14 dagar från mottagandet, utan att ange någon anledning. Varan måste returneras i oförändrat skick och i originalförpackning (om det finns sådan) Utan originalförpackning och etiketter så kommer vi inte kunna ta emot returen.
Fria byten:
Vill du byta till en annan storlek, färg eller annan vara? Inga problem. Det kostar ingenting! Kontakta oss på [email protected] för att säkerställa lagersaldot på din nya önskade vara. Fyll i och lägg med lappen "Retur eller byte" & kontakta oss för att få en QR-kod som du tar med till ditt Postnord ombud. Du kan också beställa din QR-kod själv, klicka här.
Återköp:
Vill du göra ett återköp? Inga problem. kontakta oss för att få en QR-kod som du tar med till ditt Postnord ombud. Det kostar 59:- att göra ett återköp (gratis vid byte) Fyll i den medskickade lappen "Retur eller Byte" och lägg den inuti paketet. Skickar du själv tillbaka utan vår spårbara fraktsedel, ansvarar du själv för att det kommer fram på rätt sätt.
Retur steg för steg:
- Använd lappen "Retur eller Byte" som skickas med varje order. Fyll i samtliga uppgifter på den. Saknar du den så går det bra att skicka med en lapp med ordernummer, namn, mejladress och telefonnummer samt information om det är ett byte eller återköp, vilken/vilka varor som skall returneras och orsaken till returen.
- Har du fått din leverans i en varupåse? Använd gärna den när du skickar tillbaka alternativ en annan påse. Är varan för stor eller ömtålig så går givetvis en låda bra. Tänk på miljön - skicka litet!
- Du som kund står själv för returfrakten vid återköp. Kontakta oss via mail för att få en QR-kod som du visar upp hos ditt Postnord ombud. Vid återköp kostar den 59 kr. Fraktsedel vid byte 0:- (Retur får ej ske som postförskott, efterkrav eller annat sätt där vi måste hämta ut försändelsen. Vi kommer INTE hämta ut någon försändelse)
- Lämna returpaketet hos ditt närmaste ombud och erhåll ett kvitto på att paketet är inlämnat. Detta är viktigt eftersom vi tar ansvaret för försändelsen från det att paketet är scannat. Om du lägger paketet direkt i en postlåda har du som kund ansvaret tills paketet kommer fram till oss.
Är det beställt mot faktura? Då rekommenderar vi något av följande:
- Skicka tillbaka returen före fakturans förfallodatum för att undvika förseningsavgifter.
- Betala fakturan (om det är ont om tid innan förfallodatum) och vi (Klarna) återbetalar dig när vi har fått returen.
- Logga in på dina sidor hos Klarna här och Pausa fakturan. Läs mer här.
- Mejla oss om du tror returen blir försenad så vi kan skjuta upp fakturan några dagar.
Retur av pengar
Det kan ta ca 7 arbetsdagar innan din retur hanteras, dvs plockas upp, bekräftas via mail osv. Tänk på att bara för att Postnord har levererat din retur till oss innebär det inte att vi kan hantera den omgående. Vi tar alla returer i tur och ordning vartefter de kommer in. Efter vi hanterat den så returnerar vi pengarna omgående. Det kan ta olika lång tid att få tillbaka pengarna beroende på betalsätt. T.ex: Kortbetalning som ej sker via Klarna tar ca 5-10 arbetsdagar. Återbetalning via swish sker omgående när returen är hanterad.
Behöver du hjälp eller mer information kontaktar du oss [email protected] så hjälper vi dig på bästa sätt.
Returadress:
B.D Sweden AB
Östra Farmarevägen 76
25476 Allerum