Byten och Returer - Soul Factory
Just nu har vi förlängt öppet köp till och med 9/1.
Du kan ångra ditt köp inom 14 dagar från mottagandet, utan att ange någon anledning. Varan måste returneras i oanvänd och i originalförpackning (om det finns sådan) Kläder får givetvis provas men inte användas. Yogamattor/props får man känna på men inte användas.
Utan originalförpackning och etiketter så kommer vi inte kunna ta emot returen.
Byten:
Vill du byta till en annan storlek, färg eller annan vara? Fyll i retursedeln som följer med i alla leveranser och kryssa i fältet "Byte" samt skriv i markerat fält vad du vill byta till. Observera att vi enbart kan göra byten av samma vara men i annan storlek eller färg, alternativt en annan vara till samma pris. När vi mottagit din retur kommer vi skapa en ny försändelse till dig, du behöver alltså inte lägga en ny order själv! Skulle något vara oklart så maila oss på [email protected].
Retur:
Vill du göra ett återköp? Inga problem. Fyll i formuläret här "returnera & hämta din QR-kod" och visa upp koden hos ditt Postnord-ombud. De skriver då ut en fraktsedel åt dig. Frakt- och hanteringsavgift är 79:- Fyll i den medskickade lappen "Retur eller Byte" och lägg den inuti paketet. Skickar du själv tillbaka utan vår spårbara fraktsedel, ansvarar du själv för att det kommer fram på rätt sätt. Om du inte lyckas skapa en QR-kod via hemsidan kan du även kontakta oss via [email protected] för att få en QR-kod som du tar med till ditt Postnord ombud.
Retur steg för steg:
- Använd retursedeln som skickas med varje order. Fyll i samtliga uppgifter på den. Saknar du den så går det bra att skicka med en lapp med ordernummer, namn, mejladress och telefonnummer samt information om det är en retur eller reklamation, vilken/vilka varor som skall returneras och orsaken till returen.
- Har du fått din leverans i en varupåse? Använd gärna den när du skickar tillbaka alternativ en annan påse. Är varan för stor eller ömtålig så går givetvis en låda bra. Tänk på miljön - skicka litet!
- Du som kund står själv för returfrakten. Skapa din egen QR-kod via returnera & hämta din QR-kod eller Kontakta oss via mail för att få en QR-kod. Visa upp denna hos ditt Postnord ombud. Retur kostar 79 kr. (Retur får ej ske som postförskott, efterkrav eller annat sätt där vi måste hämta ut försändelsen. Vi kommer INTE hämta ut någon försändelse)
- Lämna returpaketet hos ditt närmaste ombud och erhåll ett kvitto på att paketet är inlämnat. Detta är viktigt eftersom vi tar ansvaret för försändelsen från det att paketet är scannat. Om du lägger paketet direkt i en postlåda har du som kund ansvaret tills paketet kommer fram till oss.
Är det beställt mot faktura? Då rekommenderar vi något av följande:
- Skicka tillbaka returen före fakturans förfallodatum för att undvika förseningsavgifter.
- Betala fakturan (om det är ont om tid innan förfallodatum) och vi (Klarna) återbetalar dig när vi har fått returen.
- Logga in på dina sidor hos Klarna här och Pausa fakturan. Läs mer här. Obs! Enbart om du ska returnera. Inte vid byte.
- Mejla oss om du tror returen blir försenad så vi kan skjuta upp fakturan några dagar.
Retur av pengar
Det tar 5-10 arbetsdagar innan din retur hanteras, dvs plockas upp, bekräftas via mail osv. Tänk på att bara för att Postnord har levererat din retur till oss innebär det inte att vi kan hantera den omgående. Vi tar alla returer i tur och ordning vartefter de kommer in. Efter vi hanterat den så returnerar vi pengarna omgående. Det kan ta olika lång tid att få tillbaka pengarna beroende på betalsätt. T.ex: Kortbetalning som ej sker via Klarna tar ca 5-10 arbetsdagar. Återbetalning via swish sker omgående när returen är hanterad.
Behöver du hjälp eller mer information kontaktar du oss [email protected] så hjälper vi dig på bästa sätt.
Returadress:
B.D Sweden AB c/o JTI Ventures AB
Andesitgatan 6
25468 Helsingborg
Obs!
- För paket som inte löses ut inom utsatt tid (7 dagar för Postnord), förbehåller sig Soul Factory rätten att debitera kunden för vår fraktavgift, returfrakt samt expeditionsavgift till oss. F.n från 220 kr. Om du av någon anledning får förhinder och ej kan hämta ut ditt paket, kontakta oss omgående. Observera att ej outlösta paket ej gäller som retur.